17 Ekim 2009 Cumartesi

KULER-ADOBE'DEN OLAĞANÜSTÜ BİR RENK ARACI-ÜSTELİK ÜCRETSİZ.






İnternet ortamı görsel tasarımcılar için çok yaratıcı ve kullanışlı araçlar sunmaya devam ediyor.
Kuler bu araçlardan en yetkin olanlarından birisi.
Kuler ile ;
Mevcut bir imajdan ya da renkten yola çıkarak bir renk gamı oluşturabiliyor, buna ilişkin renk değerlerini alabiliyor, renk yelpazenizi, photoshop swatch olarak download edebiliyor,kuler aracılığı ile saklayabiliyor, başkaları ile paylaşabiliyor, diğerlerinin renk şemalarını görebiliyor ve bunlardan yararlanabiliyorsunuz. Bu hizmetlerin tamamı ücretsiz.
Yukarıda flickr'dan seçtiğim bir Bostanlı/İzmir görüntüsü var. Bu imajı kuler'a yükledim, kuler tarafından otomatik oluşturulan renk paletini yukarıda görüyorsunuz. Ayrıca dilersem, daha renkli, parlak, sakin, koyu varyantlar da veriyor bana bu araç. Sonra, bu beş renkten herhangi birini temel renk olarak belirleyebiliyor, renk uyumları bölümünden çeşitli renk uyum kriterlerine göre bu baz renkle uyumlu renk paletleri yaratabiliyorum. Bence sitede gezinin; olanaklar burada özetlediklerimle sınırlı değil çünkü.
http://kuler.adobe.com
Grafik tasarımcısımızsınız yoksa web tasarımcısı mı? bu olağanüstü renk aracının keyfini çıkarmaya bakın.
Benim kuler'daki kullanıcı adım; nyuruk, yukarıdaki renk paletinin adı ise, bostanli.






4 yorum:

  1. Merhaba,
    Gerçekten müthiş.Daha bakalım nelere şahit olacağız.Ben,ilk defa sizden haber alıyorum.Hemen gidiyorum tabii:)Paylaşıma çok teşekkürler.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Emin Bey;
    Yazılarıma ilginiz beni onurlandırıyor ve mutlandırıyor.
    Hoşlanacağınızı düşünerek kuler'da daisy, tulip, begonville isimli üç renk teması oluşturdum. Dilerseniz bakabilirsiniz.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Çok arama yaptım.Ancak,bir türlü ulaşamıyorum.Lütfen,ya tam link adresi,ya da fotoğrafları,bana mail ile ulaştırabilirmisiniz.Tabii,size zahmet olmazsa.Teşekkür ederim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Emin Bey;
    Sorun muhtemelen register olarak bir Adobe ID edinmemiş olmanızdan kaynaklanmış olmalı. Ben sizin bloğunuzdan bir imaj çekerek onunla ilgili renk paletini bloğumda yayınladım. İletişim bölümünüzden ya da Bloxoo' dan size mail atabiliyorum ama ek oluşturamıyorum. Aşağıdaki mail adresime bir mail atabilir iseniz gerektiği zaman resim ve benzeri dosyaları paylaşabilirim.
    Menekşe renkler nasıl?
    nyuruk@gmail.com

    YanıtlaSil