Bir dijital ortam tasarımcısı iseniz online alışveriş sitesi diğer deyişle e-ticaret sitesinin planlama ve tasarım aşamalrında renk kullanırken bazı temel ilkelere sadık kalmalısınız.
İşte e-ticaret sitesi tasarımcısının renk kullanımına ilişkin temel ilkeler;
- Hakim renkler (bilhassa arka plan renkleri) beyaz/siyah/gri gibi akromatik bir renk olmalıdır. Bu ilke; sitenin kendisinin değil, satılması hedeflenen ürünlerin ambalaj renklerinin ön plana çıkartılması için gereklidir. Kromatik renkler; logo, düğmeler, menüler gibi görece küçük alanlarda dikkatlice kullanılmalıdır.
- Alışılmamış renklerin kullanımından kaçınılmalıdır. Satılan ürünlerin ya da hedef kitlenin gerçeklikleri de dikkate alınmalıdır. Gözden ırak tutulmaması gereken bir husus, online mağazanın stratejik pazarlama planının ayrılmaz bir parçası olduğudur.
- İmajlar gerekir ise, Photoshop ve benzeri bir imaj editör programından geçilirerek renk, kontrast, parlaklık değerleri optimize edilmelidir.
- İmajlar doğru dosya formatına (JPG; GIF; PNG) dönüştürülmeli, optimum çözünürlük konusu ihmal edilmemelidir.
- Renkli tasarım unsurları konumlandırılırken insan gözünün web sayfasını nasıl taradığına yönelik bilimsel bulgular çerçevesinde davranılmalıdır. Yale Tıp Fakültesi’nin, ekrana bakan kişinin göz hareketlerini belirleyen cihazlarla
donattığı bilgisayarların başına oturttuğu 12 bin kişiyle yaptığı araştırma bir bilgisayar
ekranının görsel taranma çizgisinin, (1) soldan üst köşeden sağ üst köşeye, (2) sağ üst
köşeden sağ alt köşeye doğru genel tarama (3) yeniden sol üstten itibaren okuma ve (4) üst orta noktadan aşağı doğru okumayı sürdürme tarzında olduğunu gösteriyor. Buna göre, izleyici WEB sayfasında önce büyük şekil kitlesini ve renkleri görmekte, ön plandaki unsurlarla arka plandaki unsurlar arasındaki kontrastın farkına varmaktadır.
- Renklerin en az kullanımına özen gösterilmelidir. "Sinyal Tespit Teorisi"(İnsan beyninin uyaranları algılamasındaki nedensellikleri irdeleyen Psikoloji disiplininin bu kuramı yakında bloğumda yer alack bir yazının konusu olacaktır.)renk ve şekil fazlalığının odaklanmayı ve aradığını bulmayı zorlaştıran bir etken olduğunu bulgulamaktadır.
- Estetik değerlere uyulmalı renk uyum kuralları çerçevesinde davranılmalıdı
Aşağıda Markafoni, Asos, Home Depot, Morhipho, hepsiburada, gittigidiyor, markafoni,kangurum ve Vakko'nun oline mağazalarında kullandıkarı renkler kuler aracılığı irdelenmiştir. tasarım renkeleri dikkate alınmış ürün ve reklam renkleri gözardı edilmiştir.
Hep aklımızda tutmalıyız ki renk müşterinin satınalma kararlarında hayati öneme sahiptir. Bu konuyu geçmişte ayrıntılı olarak değerlendirmiştim.
|
Markafoni intro sayfası renkleri |
|
asos online mağaza renkleri |
|
Home Depot online mağaza renkleri |
|
Morhipho online mağaza renkleri |
|
hepsi burada online mağaza renkleri |
|
gittigidiyor online mağaza renkleri |
|
|
|
|
|
Markafoni online mağaza renkleri |
|
kangurum online mağaza renkleri |
|
|
|
|
|
|
|
Vakko Online mağaza renkleri |
|
|
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder